Kursus i Værdiskabende
Facilitering og Mødeledelse

Lær at facilitere møder og workshops

vælg mellem København og Aarhus

2 dages kursus, 7.800,- kr.

Få ro, overblik og gennemslagskraft som facilitator

 
Næste kurser:
København:
20.-21. januar 2025  eller  31. marts – 1. april 2025
Aarhus
:
24.-25. marts 2025  eller  19.-20. maj 2025

Bliv en facilitator i verdensklasse

Lær kunsten at facilitere dine møder og workshops med ro, overblik og fremdrift, gennem et intensivt og engagerende kursus, med masser af indsigter, effektive værktøjer, involverende teknikker og konkrete øvelser

Vi har trænet mere end 8.500 facilitatorer

2 dages kursus i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse

Lær at facilitere værdiskabende møder og workshops

På kurset i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse får du en omfattende værktøjskasse og en dyb forståelse af, hvordan du i praksis planlægger og faciliterer målrettede, involverende og værdiskabende møder og workshops.

På kurset lærer du:

    • at forberede målrettede møder og workshops, som sikrer optimal involvering og deltagernes ejerskab til de skabte resultater
    • at lede møder og workshops, der er fokuserede, engagerende og resultatorienterede. Du reducerer tidsspild, og skaber værdi ved at engagere alle deltagere og give dem mulighed for at bidrage aktivt.
    • at styre gruppedynamikker, håndtere konflikter og skabe et trygt, positivt samarbejdsklima.
      Du lærer at få alle deltagere til at arbejde sammen, selv i situationer med uenigheder, hvilket fører til bedre beslutninger og stærkere ejerskab for løsninger.
    • at engagere dit team, sikre fremdrift og skabe et samarbejdsklima, der fører til konkrete resultater.
      Kurset giver dig værktøjerne til at øge din gennemslagskraft og drive forandringer effektivt.
    • at anvende facilitatorens værktøjskasse, så du trygt kan anvende værktøjerne straks efter kurset. Du får værktøjer til gruppediskussioner, idéudvikling, gruppering, prioritering, beslutningstagning og udarbejdelse af aktionsplaner samt målrettet opfølgning.
      Kurset giver dig alt du skal bruge, for at sikre, at dine møder og workshops skaber konkrete og brugbare resultater.
    • at øge din selvtillid og gennemslagskraft som facilitator og mødeleder. Du vil lære at lede møder og workshops med ro, overblik og autoritet, og skabe en involverende og engagerende oplevelse for alle deltagere.

Kursusdatoer

Kurset i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse varer 2 dage, med undervisning fra 9.00-16.00 begge dage.

Vælg mellem disse åbne kurser i København eller Aarhus:

Næste kurser i København

    • 20.-21. januar 2025 (mandag-tirsdag)
    • 31. marts – 1. april 2025 (mandag-tirsdag)
    • 26.-27. maj 2025 (mandag-tirsdag)
    • 8.-9. september 2025 (mandag-tirsdag)
    • 8.-9. december 2025 (mandag-tirsdag)

Næste kurser i Aarhus

    • 24.-25. marts 2025 (mandag-tirsdag)
    • 19.-20. maj 2025 (mandag-tirsdag)
    • 29.-30. september 2025 (mandag-tirsdag)
    • 1.-2. december 2025 (mandag-tirsdag)

 

Kursuspris

Kursusprisen er 7.800,- kr, ekskl. moms.

Denne pris inkluderer de 2 dages undervisning samt kursusmaterialer og al forplejning: morgenmad, frokost, eftermiddagskage, frugt, kaffe, the, juice, sodavand og vand.

Spar 10% ved samtidig tilmelding af flere deltagere fra samme virksomhed/myndighed

 

Skab involvering, kreativitet, samarbejde og vidensdeling

Som facilitator lærer du at skabe klare rammer for dine møder og workshops, så deltagerne udnytter deres erfaringer og kompetencer optimalt. Du lærer at fremme kreativitet, samarbejde og vidensdeling, hvilket fører til bedre beslutninger, innovative løsninger og stærkere resultater.

Kurset giver dig en række konkrete, brugbare værktøjer og teknikker, der bl.a. sætter dig i stand til at:

    • Planlægge og designe effektive møder og workshops.
    • Holde fokus og fremdrift, så deltagerne samarbejder og skaber resultater.
    • Sikre værdiskabende møder og workshops.
    • Holde energiniveauet højt og engagere deltagerne.
    • Skabe begejstring og ejerskab blandt deltagerne.
    • Understøtte effektive resultater med en omfattende værktøjskasse til
      • at sikre fælles forståelse
      • afklare holdninger
      • generere ideer, forslag og løsninger
      • gruppere, sortere og prioritere ideer
      • stemme om forslag
      • træffe konsensus beslutninger
      • lave klare aktionsplaner
    • Håndtere konflikter og vanskelige situationer med ro, overblik og overskud.
    • Visualisere processer og værktøjer, så deltagerne nemt kan følge med.
    • …og meget mere!

Målgruppe og typiske deltagere på kurset er:

Kurset henvender sig til alle, der leder eller faciliterer møder og workshops, og som ønsker at skabe større ejerskab, involvering og samskabelse. Uanset om du er ny i facilitering eller erfaren, får du et samlet rammeværk til professionel facilitering, og konkrete værktøjer, du kan bruge med det samme.

Typiske deltagere på kurset er:

    • Mødeledere, der ønsker at mestre facilitering og skabe mere effektive møder.
    • Ledere, der ønsker at øge involvering og ejerskab i deres teams.
    • Konsulenter (interne eller eksterne), der ønsker en større værktøjskasse.
    • Nøglemedarbejdere, der ofte arbejder på tværs af teams og projekter.
    • Undervisere, der ønsker at skabe mere engagement og interaktion i deres undervisning.
    • Facilitatorer, der søger professionel træning og flere værktøjer.
    • Alle, der arbejder i teams eller i Agile miljøer og vil forbedre resultatskabelsen gennem bedre samarbejde.
    • Alle, der ønsker konkrete værktøjer til at skabe højkvalitetsresultater i møder og workshops og søger konkrete værktøjer til at understøtte dette.

Hvis du vil skabe mere professionelle, engagerende og resultatorienterede møder og workshops, er dette kursus absolut for dig.

 

Dit udbytte

Efter kurset vil du stå stærkere i rollen som facilitator. Du vil kunne lede enhver gruppe mod konkrete, værdifulde resultater, skabe engagement og sikre, at alle tager ejerskab for processen og de skabte resultater.

Du får en omfattende, præcis og direkte anvendelig kursusmanual, hvor alle metoderne, teknikkerne og værktøjerne er beskrevet og visualiseret, så de er lette at bruge i praksis.

 

Kursussted

København:
Det 5-stjernede Copenhagen Marriott Hotel (Kalvebod Brygge 5, 1709 København V), 600 meter fra Københavns Hovedbanegård, i store lyse lokaler lige ved havnefronten. Der er gode parkeringsmuligheder i området, bl.a. lige ved hotellet.

Aarhus:
De 5-stjernede konferencelokaler på Radisson Blu Scandinavia Hotel​ (Margrethepladsen 1, 8000 Aarhus), 600 meter fra Aarhus Hovedbanegård, i store lyse lokaler, lige ved Aros og Musikhuset Aarhus. Der er gode parkeringsmuligheder i området, bl.a. direkte foran konferencehotellet, hvor der er gratis parkering.

 

Link til kursusbeskrivelsen i pdf-format:


Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse
– Kursusbeskrivelse i PDF-format

 

 

Virksomheds- eller myndighedstilpasset kursus?

Med et virksomheds- eller myndighedstilpasset kursus i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse kan du skræddersy både indhold og datoer, så kurset matcher præcis jeres læringsmål og specifikke behov. Dette giver jer mulighed for at få endnu større udbytte, da undervisningen målrettes jeres konkrete udfordringer og samarbejdssituationer, og kan tilpasses med specifikke cases og øvelser, der matcher jeres arbejdsdag.

Allerede ved 6-8 deltagere kan det være oplagt at vælge et virksomheds- eller myndighedsspecifikt kursus. Fordelen er, at jeres medarbejdere lærer at arbejde sammen ud fra fælles metoder og værktøjer, som straks kan implementeres i jeres daglige møder og processer.

Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan tilpasse kurset til netop din virksomhed/myndighed, og sikre, at I får størst mulig værdi ud af kurset.

Kursets indhold:
Alt hvad du skal bruge som facilitator og mødeleder

Kursets indhold, mere detaljeret

Nedenfor kan du læse mere uddybende om kursets opbygning, og emnerne på 2-dages kurset i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse

 

Forstå facilitering og din rolle som facilitator

    • Lær at balancere mellem facilitator, mødeleder og hybridrollen som indholdsbidragende facilitator. 
    • Få indsigt i den rette tankegang og effektive arbejdsmetoder.
    • Forstå forskellene, og hvordan du bruger dem optimalt til forskellige formål.

Forberedelse af møder og workshops

    • Lær at planlægge dine møder og workshops systematisk for at sikre klare mål.
    • Sæt præcise mål og definer konkrete resultater, der skal opnås.
    • Skab engagement allerede fra indkaldelsen, så deltagerne møder op med de rette forventninger.

Facilitering af møder og workshops

    • Sæt scenen med en klar, tydelig og involverende åbning.
    • Lær at skabe og opretholde et trygt og produktivt samarbejdsklima.
    • Giv krystalklare instruktioner, og anvend præcise værktøjer til at sikre aktiv deltagelse og samskabelse. 
    • Lær involverende metoder til meningsudveksling, idegenerering, prioritering, fælles beslutninger og aktionsplaner.
    • Brug visuelle teknikker til at understøtte dialogen og styrke deltagerinddragelsen.
    • Få avancerede kommunikative strukturer til at holde deltagerne på sporet, sikre hensigtsmæssig adfærd og håndtere vanskelige situationer.
    • Sikre fælles forståelse og ejerskab, gennem løbende opfølgning på konklusioner og resultater.
    • Lær at skrive korte, præcise referater, der godkendes på stedet, og sikrer fremdrift.
    • Afslut møder og workshops med klare aktionspunkter og fokus på implementering og værdiskabelse.
    • Tips og tricks til at facilitere værdiskabende digitale møder og workshops.

Værdiskabelse efter mødet/workshoppen

    • Lær at følge op på beslutninger og sikre, at der er fremdrift og værdiskabelse i tiden efter mødet eller workshoppen.

Kort sagt alt du skal bruge for at planlægge, udføre og følge op på dine gode møder og workshops, hvor deltagerne er aktive, involverede og tager ansvar.

Konkret og brugbar manual til Værdiskabende facilitering

Vi gør det let for dig at anvende det lærte, når du er tilbage fra kurset

Vi ved, at det kan være udfordrende at huske alt fra et kursus, når du vender tilbage til hverdagen. Derfor har vi udarbejdet en konkret og praktisk manual til Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse, som hjælper dig med at omsætte det lærte til handling, når du er tilbage på arbejdspladsen.

Manualen indeholder alt, du har brug for, så du kan facilitere dine møder og workshops med ro og overblik. Den fungerer som din guide til præcis og værdiskabende facilitering, fyldt med konkrete forslag og inspiration til, hvad du kan sige og gøre i forskellige situationer som facilitator.

Vi bruger manualen aktivt under kurset og i øvelserne, så du bliver fortrolig med indholdet og de mange teknikker. Når du står over for at facilitere i praksis, vil du allerede være tryg ved at anvende de værktøjer og metoder, du har lært.

Manualen giver dig en klar beskrivelse af alle værktøjer, metoder og teknikker fra kurset. Den er designet til at være let anvendelig, både som opslagsværk og som et praktisk støtteværktøj i din hverdag. Med visuelle illustrationer får du en bedre forståelse og en mere direkte anvendelse af de teknikker, du har lært.

Manualen vil være din faste følgesvend som facilitator og mødeleder, og kan bruges i mange år fremover. Den sikrer, at du altid har en pålidelig ressource ved hånden til at skabe engagerende, effektive og værdiskabende møder og workshops.

Din facilitator: Peter Grumstrup

Peter Grumstrup
Certified Professional Facilitator | Master
Certified Trainer

Når du deltager på kurset i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse, får du en unik mulighed for at lære fra en af Danmarks mest erfarne facilitatorer. Peter bringer en stærk faglig baggrund som civilingeniør og tidligere projektleder, ledelseskonsulent og produktchef hos Novo Nordisk og Ericsson.

Peter er den eneste IAF Certified Professional Facilitator | Master i Danmark, som er den højeste facilitator certificering, man kan opnå.

Peter har en unik evne til at omsætte komplekse koncepter og teorier til enkle, brugbare værktøjer, som du kan tage i brug med det samme. Denne erfaring er opbygget gennem 25 års træning og uddannelse af mere end 8.500 facilitatorer internationalt.

Hans smittende gode humør og evne til at skabe engagement gør, at undervisningen er involverende, motiverende og konkret. Du går fra kurset fyldt med energi og klar til at bruge det lærte i praksis.

Frem for alt forstår Peter, hvordan facilitering fungerer i virkeligheden – ikke kun på papiret. Han lærer dig, hvordan du opnår autentisk facilitering med ro, overblik og personlig gennemslagskraft og sikrer, at du har værktøjerne til at dine møder og workshops skaber reelle resultater.

Dette betyder, at du vil afslutte kurset med en værktøjskasse fuld af praktiske værktøjer, du kan bruge med det samme, og som gør en målbar forskel i din hverdag som facilitator.

Værdiskabende facilitering og mødeledelse - Kursus datoer

Kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse varer 2 dage, med undervisning fra 9.00-16.00 begge dage.

Vælg mellem disse åbne kurser i Værdiskabende facilitering og mødeledelse:

Næste kurser i København

    • 20.-21. januar 2025 (mandag-tirsdag)
    • 31. marts - 1. april 2025 (mandag-tirsdag)
    • 26.-27. maj 2025 (mandag-tirsdag)
    • 8.-9. september 2025 (mandag-tirsdag)
    • 8.-9. december 2025 (mandag-tirsdag)

Næste kursus i Aarhus

    • 24.-25. marts 2025 (mandag-tirsdag)
    • 19.-20. maj 2025 (mandag-tirsdag)
    • 29.-30. september 2025 (mandag-tirsdag)
    • 1.-2. december 2025 (mandag-tirsdag)

 

Virksomheds- eller myndighedstilpasset kursus?

Med et virksomheds- eller myndighedstilpasset kursus i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse kan du skræddersy både indhold og datoer, så kurset matcher præcis jeres læringsmål og specifikke behov. Dette giver jer mulighed for at få endnu større udbytte, da undervisningen målrettes jeres konkrete udfordringer og samarbejdssituationer, og kan tilpasses med specifikke cases og øvelser, der matcher jeres arbejdsdag.

Allerede ved 6-8 deltagere kan det være oplagt at vælge et virksomheds- eller myndighedsspecifikt kursus. Fordelen er, at jeres medarbejdere lærer at arbejde sammen ud fra fælles metoder og værktøjer, som straks kan implementeres i jeres daglige møder og processer.

Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan tilpasse kurset til netop din virksomhed/myndighed, og sikre, at I får størst mulig værdi ud af kurset.

Værdiskabende facilitering og mødeledelse - Tilmelding

Udfyld felterne nedenfor, for at tilmelde dig eller en kollega, til 2-dages kurset i Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse.
Prisen er 7.800,- kr., ekskl. moms.

Tilmelding af flere deltagere?
Se vejledning under tilmeldingsfelterne.

VF tilmelding

Tilmelding:

For at tilmelde dig selv eller en kollega til kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse, skal du udfylde felterne ovenfor.

Tilmelding af flere deltagere sker én ad gangen. Når den første deltager er tilmeldt, kan du nemt fortsætte med at tilmelde den næste.

Hver deltager kan også vælge at tilmelde sig selv, hvilket giver fleksibilitet i tilmeldingsprocessen.

Når flere deltagere fra samme organisation tilmelder sig inden for 24 timer, får hver deltager automatisk en rabat på 10% på kursusprisen.

Tag del i dette værdifulde kursus sammen – tilmeld dig sammen med en kollega og spar penge!

Hvad siger tidligere deltagere om kurset?

Vi har gjort alt, for at sikre det bedste materiale, de bedste værktøjer, den bedste undervisning og de bedste rammer for at optimere din læring, tryghed og værdi af at deltage på kurset.

Nedenfor kan du læse eksempler på de evalueringer, vi har modtaget fra nogle af de mere end 8.500 facilitatorer, vi har trænet via dette kursus i værdiskabende facilitering og mødeledelse.

Ud af de mere end 8.500 evalueringer:

   100% vil anbefale kurset til kolleger og deres netværk

     94% giver 5 ud af 5 mulige stjerner

   100% giver 4 eller 5 ud af 5 mulige stjerner

Evalueringer

“Kurset har gjort faciliteringsværktøjer praktisk anvendelige. Jeg går herfra med en prop-fyldt værktøjskasse til facilitering, Kurset har gjort, at jeg har reflekteret meget over min egen facilitering. Jeg vil klart anbefale kurset.”
          – Kirstine Færch, Projektleder, Region Hovedstaden

 —

“Super gode konkrete værktøjer til forberedelse, planlægning og design af workshop. Derudover er Peter utrolig dygtig til at formidle og engagere. 2 super fede og givende dage!”
          – Nicolai Olsen, Business Analyst, Danske Bank

 —

“Det bedste, og mest anvendelige kursus, jeg endnu har deltaget i. Peters baggrund og erfaringer gav uvurderlig praktisk kontekst til den præsenterede teori.”
          – Martin Laugesen, Energy Cluster Denmark

 —

“Gode læringer i forhold til at få deltagerne til selv at tage ansvar/ejerskab for processen under og efter møde/workshop. Godt kursus. God underviser. Fint sted.”
          – Michela Gauguin Karlsen, HR Project Lead, Novo Nordisk

 —

“Det var et super kursus, på alle måder.”
          – Mikkel Schultz, Specialkonsulent, Skattestyrelsen

 —

“Super velstruktureret og professionel afvikling. God fordeling af information og øvelser. Konkrete og brugbare værktøjer. Mega hyggeligt og sjovt.”
          – Louise Møller Byg, Production Specialist,
             Ferrosan Medical Devices A/S

 —

“Det var et fantastisk kursus og helt sikkert et af de bedste jeg nogensinde har været på. Super konstruktiv undervisning med mange yderst relevante værktøjer, jeg har fået med, som jeg kan bruge med det samme. Derfor anbefaler jeg alle at tage kurset, hvis de afholder møder eller workshops af enhver art.”
          – Torkil Ejdesgaard-Hansen, Fuldmægtig, Skattestyrelsen

 —

“Jeg har fået nogle plug-&-play redskaber til at facilitere workshops. Jeg har fået øjnene op for vigtigheden af klimaet og tryghed i gruppen. Kurset har givet mig indsigt i den psykologi, der ligger til grund for, at det er ”smart” at formulere sig på en bestemt måde. Genialt med manual.”
          – Anne Nørrelund, Kommunikations-konsulent,
             Digitaliseringsstyrelsen

 —

“Meget erfaren, skarp, tydelig underviser, som har forfinet undervisningsmaterialet, så man kan bruge det selv i egen kontekst. Jeg går klogere herfra ift. Rolle, involvering, værktøjer, processer & håndtering af modstand.”
          – Anne Baun Nielsen, HR-ansvarlig / Konsulent, Cabi

 —

“Kurset var lige det, jeg søgte, i forhold til at kunne udføre faciliteringsopgaver mere professionelt. Det var utroligt givende, både at få noget forståelse for de bagvedliggende processer, og konkrete værktøjer. Du er virkelig god til det, du laver.”
          – Mette A Craggs, Center for Psykiatri og Handicap

 —

“Peter besidder en stor viden om facilitering, som han formår at videreformidle på en ”kreativ”, humoristisk og læringsrig måde.”
          – Lasse Guldbrandsen, HOFOR A/S

 —

“Et kursus med højt engagement fra både facilitator og deltagerne. Jeg fik en masse brugbare værktøjer med hjem. Lige til at forberede og udføre min næste workshop. Tak for et godt kursus.”
          – Marianne Duus Skjønnemann, HOFOR A/S

 —

“God vekslen mellem teori og øvelser. Materiale og plancher lette at læse og ”gode at se på”. Godt kursus.”
          – Liselotte Holmslykke, Ledelsessystemkonsulent, HOFOR A/S

 —

“Fantastisk energi. Får specielt gode og ikke mindst brugbare værktøjer ril at facilitere møder/workshops. Derudover indsigt i hvordan man kan tackle den ”besværlige” deltager i møder/workshops.”
          – Lise-Lotte Paaske, Rigshospitalet

 —

“Rigtig god underviser med god energi. Fedt kursusmateriale. Mange gode øvelser. Rigtig mange relevante værktøjer.”
          – Gry Hoffmeier, Projektleder, Steno Diabetes Center

 —

“Kurset giver rigtig gode redskaber til at planlægge de gode møder/workshops. Man får mange aha-oplevelser i forhold til hvorfor tingene nogle gange ikke går helt som man håber. Og så bliver det hele bare lidt mere håndgribeligt. Tak for et godt kursus.”
          – Line Rasmussen, Forsker, Rigshospitalet

 —

“Genialt kursus, hvor vi fik afprøvet en masse teknikker og fik masser af tips og værktøjer med hjem i ryksækken. Jeg har fået en masse brugbar viden og værktøjer, som jeg let kan anvende i praksis, da jeg altid kan vende tilbage til manualen, hvis jeg kommer i tvivl.”
          – Trine Rosenlund, Specialkonsulent, Skattestyrelsen

Evalueringer

“Jeg havde håbet, at jeg ville få nogle hands-on værktøjer til facilitering, som jeg ville kunne bruge med det samme. Og det må jeg sige, at jeg fik! Tusinde tak for et godt kursus. Glæder mig til at bruge det, jeg har lært.”
          – Ida Marie Borgerg, Scrum Master, DBC Digital A/S

 —

“Jeg har fået en fantastisk værktøjskasse til facilitering. Fra forberedelse, rammesætning, afvikling + retrospective. Super kursus.”
          – Linda Howarth, Forsvarsministeriet

 —

“Jeg har fået konkrete og brugbare redskaber og metoder, som kan bruges både til afholdelse af møder og workshops. Jeg er især glad for redskaberne til konflikthåndtering.”
          – Amanda Lonsdale, Skattestyrelsen

 —

“Rigtig godt kursus. Kurset giver mange gode praktiske værktøjer til facilitering, som man kan implementere i sit job. Tak for to gode og inspirerende dage!”
          – Rasmus Vidø, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

 —

“Kurset er en ballast eller et fundament for planlægning og gennemførsel af workshops, hvor det særlige fokus på praktik og virkelighed samt afmystificering, gør det anvendeligt i dagligdagen.”
          – Anders S. Vedel, Chefkonsulent,
             Direktoratet for kriminalforsorgen

 —

“Kurset i værdiskabende facilitering har givet mig nye værktøjer og klædt mig på til at facilitere møder og workshops endnu bedre. Jeg ved nu, hvad der skal til, fra indledende planlægning til afrunding og opfølgning for at sikre endnu bedre output og et bedre samarbejde deltagerne imellem.”
          – Mette Kristensen, Danish Export Association

 —

“Kurset har givet mig helt konkrete værktøjer til, hvordan jeg i fremtiden strukturerer og faciliterer workshops bedre. Og så har kurset været en rigtig god reminder for kvaliteten af vores interne møder, og hvordan vi sikrer, at vi går fra møder med konkrete beslutninger og aktionaplaner.”
          – Nanna Læssøe Navntoft, Danish Export Association

 —

“En masse brugbar viden og redskaber, til at blive en bedre facilitator. De mange øvelser giver et godt kendskab til redskaberne i praksis, og gør mig tryg i at anvende dem i dagligdagen.”
          – Kathrine Skov Nielsen, Product Manager, SOS International

 —

“Jeg har fået god forståelse for opbygning og planlægning af workshops, indsigt i vigtigheden af bevidst & klar kommunikation, og at skabe et godt samarbejdsklima i gruppen. Og ikke mindst: de små greb, som ændrer min daglige praksis, og som har stor betydning. Peter er fantastisk engageret & engagerende underviser.”
          – Hanne Nielsen, Faglig udviklingskonsulent, Horsens Kommune

 —

“Min største anbefaling til kurset. Først og fremmest er Peter bare en sindssygt dygtig facilitator, med en smittende energi, så det var to lette dage at komme igennem, samtidig med at man får en masse læring. Derudover er indholdet rigtig godt, med masser af konkrete værktøjer. 5 stjerner herfra!”
          – Ditte Valentin, Product Manager, SOS International

 —

“Jeg er blevet mere tryg i rollen som facilitator, og er blevet klædt bedre på til at navigere i de forskellige situationer, man kan opleve når man faciliterer møder eller workshops med mange deltagere.”
          – Gitte Julie Holbek, Projektleder, Teknologisk Institut

 —

“Fagligt relevant. Motiverende facilitering. Spændende læringsøvelser. Gennemskueligt og lærerigt.”
          – Thomas Clausen, Konsulent, Billund Kommune

 —

“Gode tips, tricks og værktøjer til at planlægge og gennemføre møder. Giver bedre struktur på oplæg og møder.”
          – Nikolaj Lindgreen, Chefkonsulent, Skattestyrelsen

 —

“Kurset giver gode værktøjer, som er konkrete og implementerbare her og nu. Jeg føler, at det er mere overskueligt at lave workshops og det har givet mig mod på at lege mere med det, altså at være mere kreativ og prøve nye måder af.”
          – Yasmin Mansfeldt, Udviklingskonsulent, HK Hovedstaden

 —

“Det har været super, og har bl.a. givet mig proces og metodik til at bygge workshops og møder. Forståelse for dynamik og effekt af facilitator rollen. Værktøjer til at håndtere modstand.”
          – Simon, Senior Consultant, Devote Consulting

 —

“Jeg har lært utroligt meget om mennesker, adfærdshåndtering, sikre fremdrift og resultater.”
          – Jens Erfurt Nielsen, Fuldmægtig, Skattestyrelsen

 —

“Meget dygtig og engagerende underviser og formidler. Virkelig god og anvendelig manual (kursusmateriale). Mange hands-on øvelser -> egen virkelighed. Jeg føler mig efter kurset godt klædt på til rollen som facilitator, med en stor værktøjskasse og viden om at der skal øvelse til. Fuldt ud tilfredt!”
          – Lotte Træden, Driftskoordinator, Frederiksberg Forsyning

Kursusbeskrivelse i pdf-format

Du kan se beskrivelsen af kurset i værdiskabende facilitering og mødeledelse i pdf-format. Det kan typisk være en god ide hvis du ønsker at gemme beskrivelsen, eller hvis du ønsker at at udskrive den.

Link til kursusbeskrivelsen i pdf-format:

Værdiskabende Facilitering og Mødeledelse
– Kursusbeskrivelse i PDF-format
 

Udvalgte kunder

Du er i trygge og kompetente hænder i samarbejdet med os.

Vi har haft fornøjelsen af at arbejde med mange myndigheder, virksomheder og NGO'er gennem årene. Nedenfor er et udvalg af vores kunder.

Vores mål er altid at maksimere den læringsmæssige værdi, for vores deltagere på vores kurser og uddannelser.

Læs mere og tilmeld dig de enkelte faciliteringskurser og Business Facilitator Uddannelsen nedenfor

Værdiskabende facilitering og mødeledelse

2 dages kursus,  kl. 9:00-16:00 begge dage.
Undervisning, manual og materialer er på dansk.

Pris: 7.800,- kr, ekskl. moms

Næste kurser i København

    • 20.-21. januar 2025
    • 31. marts-1. april 2025
    • 26.-27. maj 2025
    • 8.-9. september 2025
    • 8.-9. december 2025

Næste kurser i Aarhus

    • 24.-25. marts 2025
    • 19.-20. maj 2025
    • 29.-30. september 2025
    • 1.-2. december 2025

Business Facilitator Uddannelsen

8 dages certificeringsuddannelse

Certified Professional Business Facilitator certificeringsuddannelse på dansk.

8 dages intensiv undervisning over 4 moduler i løbet af 3-4 måneder.

Pris: 24.800,- kr, ekskl. moms

Næste uddannelser i København

  • Forår 2025
    4. marts - 11. juni 2025
  • Efterår 2025
    15. sep. - 15. dec. 2025

Næste uddannelser i Aarhus

  • Forår 2025
    11. marts - 12. juni 2025
  • Efterår 2025
    22. sep. - 17. dec. 2025

Grafisk Facilitering i Praksis

1 dags praktisk og intensivt kursus.
Kl. 9:00-16:00

Pris: 3.800,- kr., ekskl. moms

Næste kurser i København

    • Mandag den 12. maj 2025
    • Torsdag den 18. september 2025
    • Torsdag den 11. december 2025

Næste kurser i Aarhus

    • Onsdag den 29. januar 2025
    • Torsdag den 24. april 2025
    • Torsdag den 4. september 2025
    • Onsdag den 26. november 2025

Gratis online minikursus

1½ times gratis online minikursus i værdiskabende facilitering og mødeledelse.

Lær om hvad facilitering er, hvad en facilitator skaber af værdi, hvordan facilitatoren holder overblikket, og få et par konkrete eksempler på værktøjer, du direkte kan bruge i dine møder og workshops.

Minikurset er består af 4 korte videoer på hver cirka 20 minutter, som du kan se direkte på hjemmesiden.

 

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Vi har trænet og uddannet facilitatorer i mere end 20 år, og har uddannet mere end 8.500 facilitatorer

Alle kurser, uddannelser og workshops kan leveres på dansk eller engelsk og kan gennemføres fysisk eller virtuelt

Vi holder kurser og certificeringsuddannelser i København og i Aarhus

Læs mere om dine mange muligheder nedenfor

Faciliteringskurser og uddannelser

Certificeret Facilitator Uddannelse
Kursus i Værdiskabende Facilitering
Kursus i Grafisk Facilitering

Lær kunsten at facilitere professionel resultatskabelse med ro, overblik og overskud. Lær at skabe rammerne for optimalt samarbejde, hvor du involverer og engagerer deltagerne, håndterer vanskelige situationer og sikrer et højkvalitets resultat, som alle deltagerne forstår, bakker op bag og tager ejerskab for.

 

Tilpassede kurser og uddannelser

Står du med et specifikt ønske om et tilpasset kursus eller uddannelse for din virksomhed eller myndighed, vil vi rigtig gerne levere et skræddersyet kursus, som specifikt opfylder jeres læringsmål, kompetenceønsker og konkrete udfordringer.

Mange virksomheder og myndigheder bruger dette som en fast del af deres kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere.

 

Gratis minikursus i facilitering, online

Oplev vores gratis 1½-times online minikursus i værdiskabende facilitering.

Minikurset består af 4 korte videoer af cirka 20 minutters varighed hver. Du kan frit se videoerne, så mange gange du har lyst til.

Du lærer om facilitering, får et par brugbare værktøjer og får mulighed for opleve hvordan en professionel facilitator arbejder med rammeværk, modeller og forståelsesrammer, til at skabe klarhed, fremdrift og værdiskabelse når der faciliteres.

 

Lej en professionel facilitator

Lad os planlægge, designe og facilitere din næste vigtige workshop, seminar eller konference.

Så kan du koncentere dig om at deltage og bidrage, mens vi sørger for rammerne, fremdrift, involvering, engagement, god stemning og fantastiske resultater.

 

Workshop koncepter, lige til at bruge

Få fordel af de mange workshops, vi allerede har afholdt.

Når vi har afholdt workshop gentagne gange, videreudvikler vi den til et genbrugeligt koncept, dvs. en færdig pakke, som nemt kan tilpasses til dine præcise behov.

Det betyder, at du kan spare meget tid, når grovstrukturen ligger klar og workshoppen er gennemprøvet allerede. Den skal blot tilrettes til dine specifikke ønsker og behov.

 

Kontakt os for personlig samtale

Vi håber at du fandt det du kom for på vores hjemmeside.

Måske har du yderligere spørgsmål, eller ønsker at afklare noget i forhold til workshops, kurser eller uddannelse.

Vi vil rigtig gerne tale med dig, og du inviteres til at kontakte os, enten på mail eller telefon. Vi kan også aftale et online møde på Teams eller Zoom.